| Siec TCP/IP || Otoczenie Sieciowe || Poczta || Usnet || FTP || Konto Shellowe || Czat || IRC || Serwer PROXY |

Poczta e-mail

Mozilla Thunderbird jest samodzielnym klientem poczty opartym na Otwartym Kodzie (Open Source), rozwijanym przez fundacje Mozilla, założonej swego czasu przez Netscape. Program Mail jest natomiast dostarczany wraz z przeglądarkami internetowymi: Netscape w wersjach 6.x i 7.x (nowsze wersje to hybrydy silnika Mozili - Gecko oraz Internet Explorer) oraz z Mozillą (dawniej Mozilla Suite wersje 0.x i 1.x, obecnie SeaMonkey 1.x). Wszystkie programy Mozilla są darmowe.

Program Mozilla Thunderbird i Mail działaja na systemach typu Windows, Linux, Mac OS oraz wielu innych systemach "unixowych". Najnowsza wersja klienta poczty Mozilla Thunderbird oraz przeglądarek Netscape i Mozilla, można pobrać ze stron producentów:

Główne cechy programu Mozilla Thunderbird:

  • filtr niechcianej poczty
  • możliwość zmiany schematu (skórki)
  • wyświetlanie ikonek emocji (emotikon) w czytanych wiadomościach
  • obsługa kanałów RSS i Atom
  • grupowanie wiadomości i rozbudowane możliwości wyszukiwania
  • wbudowane sprawdzanie pisowni
  • łatwe zwiększanie możliwości programu przy pomocy rozszerzeń

Konfiguracja Mozilla Thunderbird

opis dla Mozilla Thunderbird w wersji 1.x i 2.x

  • Włącz Mozilla Thunderbird i przejdź w menu górnym do zakładki "Narzędzia" i następnie wypierz opcje "Konfiguracja kont.."
  • Pojawi ci się nowe okienko w którym wybierz "Dodaj konto"
  • Dalej za "rączkę" poprowadzi Cię kreator, który ładnie poprosi o wpisanie potrzebnych mu danych
    • Na początku musisz wybrać "Konto pocztowe"
    • W następnym oknie "Tożsamość" w polu "Twoje imię, nazwisko lub pseudonim" chyba nie trzeba komentować, natomiast w polu "Adres e-mail" --> twoje konto pocztowe, czyli: ksywa@banita.pl
    • "Informacje o serwerze" --> wybierz POP i SMTP, gdzie wpisz adres serwera banita.pl
    • "Nazwa użytkownika" --> czyli wpisz swój login
    • "Nazwa konta" --> czyli opis konto, może być też ksywa@banita.pl
    • Na koniec kreator kont pokaże ci podsumowanie i jeśli jest wszystko poprawnie wpisane wybierz "Zakończ"
  • Twoje konto, jak zauważyłeś, ma postać "ksywka@banita.pl" i jest obsługiwane przez serwery POP3 i SMTP "banita.pl"
  • Po przebrnięciu przez tą męczarnię twoje konto wyświetli się na liście (w menu "Konfiguracja kont Kuriera Poczty")
  • Jeśli wybierzesz opcje konta (czyli "Narzędzia" > "Konfiguracja kont") to pojawią się ci dane, które powinny wyglądać analogicznie do poniższych ilustracji

     

  • Zamiast  "glappo" wpisujemy oczywiście swoje dane w stylu login@banita.pl
  • Teraz przechodzimy do "Konfiguracja serwera", jak poniżej

  • No i na koniec zaglądamy do opcji "Serwer poczty wychodzącej (SMTP)

  • WAŻNE: należy koniecznie zaznaczyć w tej zakładce "Używaj identyfikatora użytkownika oraz hasła" i wpisać jako "Użytkownik" swój login taki sam jak w pozostałych opcjach konta.

Konfiguracja Mozilla Mail/ Netscape Mail

opis dla Mozilla Mail z Mozilla Suite w wersji 0.9x i 1.x, SeaMonkey w wersji 1.x i Netscape Mail w wersji 6.x i 7.x

  • Włącz Kuriera Poczty w Mozilli/ Netscape i przejdź w menu górnym do zakładki "Edycja" i następnie wypierz opcje "Konfiguracja kont.."
  • Pojawi ci się nowe okienko w którym wybierz "Dodaj konto"
  • Dalej za "rączkę" poprowadzi Cię kreator, który ładnie poprosi o wpisanie potrzebnych mu danych
    • Na początku musisz wybrać "Konto pocztowe"
    • W następnym oknie "Tożsamość" w polu "Twoje imię, nazwisko lub pseudonim" chyba nie trzeba komentować, natomiast w polu "Adres e-mail" --> twoje konto pocztowe, czyli: ksywa@banita.pl
    • "Informacje o serwerze" --> wybierz POP i SMTP, gdzie wpisz adres serwera banita.pl
    • "Nazwa użytkownika" --> czyli wpisz swój login
    • "Nazwa konta" --> czyli opis konto, może być też ksywa@banita.pl
    • Na koniec kreator kont pokaże ci podsumowanie i jeśli jest wszystko poprawnie wpisane wybierz "Zakończ"
  • Twoje konto, jak zauważyłeś, ma postać "ksywka@banita.pl" i jest obsługiwane przez serwery POP3 i SMTP "banita.pl"
  • Po przebrnięciu przez tą męczarnię twoje konto wyświetli się na liście (w menu "Konfiguracja kont Kuriera Poczty")
  • Jeśli wybierzesz opcje konta (czyli "Edycja" > "Konfiguracja kont Kuriera Poczty") to pojawią się ci dane, które powinny wyglądać analogicznie do poniższych ilustracji

     
  • Zamiast  "glappo" wpisujemy oczywiście swoje dane w stylu login@banita.pl
  • Teraz przechodzimy do "Ustawienia serwera", jak poniżej

  • No i na koniec zaglądamy do opcji "Serwer poczty wychodzącej (SMTP)

  • WAŻNE: należy koniecznie zaznaczyć w tej zakładce "Zawsze podawaj identyfikator użytkownika i hasło" i wpisać jako "Użytkownik" swój login taki sam jak w pozostałych opcjach konta.


    Drukuj Dokument