Poczta e-mail
Mozilla Thunderbird jest samodzielnym
klientem poczty opartym na Otwartym Kodzie (Open Source), rozwijanym przez
fundacje Mozilla, założonej swego czasu przez Netscape. Program Mail jest
natomiast dostarczany wraz z przeglądarkami internetowymi: Netscape w wersjach
6.x i 7.x (nowsze wersje to hybrydy silnika Mozili - Gecko oraz Internet
Explorer) oraz z Mozillą (dawniej Mozilla Suite wersje 0.x i 1.x, obecnie
SeaMonkey 1.x). Wszystkie programy Mozilla są darmowe.
Program Mozilla Thunderbird i Mail działaja
na systemach typu Windows, Linux, Mac OS oraz wielu innych systemach "unixowych".
Najnowsza wersja klienta poczty Mozilla Thunderbird oraz
przeglądarek Netscape i Mozilla, można pobrać ze stron producentów:
Główne cechy programu Mozilla Thunderbird:
- filtr niechcianej poczty
- możliwość zmiany schematu (skórki)
- wyświetlanie ikonek emocji (emotikon) w czytanych wiadomościach
- obsługa kanałów RSS i Atom
- grupowanie wiadomości i
rozbudowane możliwości wyszukiwania
- wbudowane sprawdzanie pisowni
- łatwe zwiększanie możliwości programu przy pomocy rozszerzeń
Konfiguracja Mozilla Thunderbird
opis dla Mozilla Thunderbird w wersji 1.x i
2.x
- Włącz Mozilla Thunderbird i przejdź w menu górnym do zakładki
"Narzędzia" i
następnie wypierz opcje "Konfiguracja kont.."
- Pojawi ci się nowe okienko w którym wybierz "Dodaj
konto"
- Dalej za "rączkę" poprowadzi Cię kreator, który ładnie poprosi o wpisanie potrzebnych mu danych
- Na początku musisz wybrać "Konto pocztowe"
- W następnym oknie "Tożsamość" w polu "Twoje imię, nazwisko lub pseudonim"
chyba nie trzeba komentować, natomiast w polu "Adres e-mail" --> twoje konto pocztowe,
czyli: ksywa@banita.pl
- "Informacje o serwerze" --> wybierz POP i SMTP,
gdzie wpisz
adres serwera banita.pl
- "Nazwa użytkownika" --> czyli wpisz swój login
- "Nazwa konta" --> czyli opis konto, może być też ksywa@banita.pl
- Na koniec kreator kont pokaże ci podsumowanie i jeśli jest
wszystko poprawnie wpisane wybierz "Zakończ"
Twoje konto, jak zauważyłeś, ma postać "ksywka@banita.pl" i jest obsługiwane przez serwery POP3 i SMTP "banita.pl"
Po przebrnięciu przez tą męczarnię twoje konto wyświetli się na liście (w menu
"Konfiguracja kont Kuriera Poczty")
Jeśli wybierzesz opcje konta (czyli "Narzędzia"
> "Konfiguracja kont") to pojawią się ci dane, które
powinny wyglądać analogicznie do poniższych ilustracji
Zamiast "glappo" wpisujemy oczywiście swoje dane w
stylu login@banita.pl
Teraz przechodzimy do "Konfiguracja serwera", jak
poniżej
No i na koniec zaglądamy do opcji "Serwer poczty
wychodzącej (SMTP)
WAŻNE:
należy koniecznie zaznaczyć w tej zakładce "Używaj
identyfikatora użytkownika oraz hasła" i wpisać jako "Użytkownik"
swój login taki sam jak w pozostałych opcjach konta.
Konfiguracja Mozilla Mail/ Netscape Mail
opis dla Mozilla Mail z Mozilla Suite w wersji 0.9x i 1.x,
SeaMonkey w wersji 1.x i Netscape Mail w wersji 6.x i 7.x
- Włącz Kuriera Poczty w Mozilli/ Netscape i przejdź w menu górnym do zakładki
"Edycja" i
następnie wypierz opcje "Konfiguracja kont.."
- Pojawi ci się nowe okienko w którym wybierz "Dodaj
konto"
- Dalej za "rączkę" poprowadzi Cię kreator, który ładnie poprosi o wpisanie potrzebnych mu danych
- Na początku musisz wybrać "Konto pocztowe"
- W następnym oknie "Tożsamość" w polu "Twoje imię, nazwisko lub pseudonim"
chyba nie trzeba komentować, natomiast w polu "Adres e-mail" --> twoje konto pocztowe,
czyli: ksywa@banita.pl
- "Informacje o serwerze" --> wybierz POP i SMTP,
gdzie wpisz
adres serwera banita.pl
- "Nazwa użytkownika" --> czyli wpisz swój login
- "Nazwa konta" --> czyli opis konto, może być też ksywa@banita.pl
- Na koniec kreator kont pokaże ci podsumowanie i jeśli jest
wszystko poprawnie wpisane wybierz "Zakończ"
Twoje konto, jak zauważyłeś, ma postać "ksywka@banita.pl" i jest obsługiwane przez serwery POP3 i SMTP "banita.pl"
Po przebrnięciu przez tą męczarnię twoje konto wyświetli się na liście (w menu
"Konfiguracja kont Kuriera Poczty")
Jeśli wybierzesz opcje konta (czyli "Edycja"
> "Konfiguracja kont Kuriera Poczty") to pojawią się ci dane, które
powinny wyglądać analogicznie do poniższych ilustracji
Zamiast "glappo" wpisujemy oczywiście swoje dane w
stylu login@banita.pl
Teraz przechodzimy do "Ustawienia serwera", jak
poniżej
No i na koniec zaglądamy do opcji "Serwer poczty
wychodzącej (SMTP)
WAŻNE:
należy koniecznie zaznaczyć w tej zakładce "Zawsze podawaj
identyfikator użytkownika i hasło" i wpisać jako "Użytkownik"
swój login taki sam jak w pozostałych opcjach konta.
|