| Sieciowe FAQ || TeamSpeak || VNC || Własne WWW || LanChat HOWTO || Brak Neta || Bezpieczeństwo |
TeamSpeak
- Rozmowy głosowe - Dodatki
Znajduje się tutaj opis paru
dodatkowych rzeczy związanych z działaniem TeamSpeak. Dowiesz się m.in. co
znaczą te literki w nawiasach obok nazw kanałów oraz przy ksywkach
użytkowników. Kanały
Po połączeniu się z serwerem
znajdziemy się na kanale ogólnym czyli Domyślny (Default). Ewentualnie ujrzymy
dostępne dodatkowe kanały jeśli takie ktoś utworzył. Aby przejść na inny kanał
(pokój) wystarczy dwa razy na nim kliknąć. Możemy też stworzyć własny kanał
poprzez opcje w menu "Channels" -> "Create Channel". Musimy wpisać nazwę
kanału w polu "Name" i ustawić kodek, pozostałe pola są opcjonalne.
Jak widać na obrazku poniżej w TeamSpeak
przy nazwach kanałów w nawiasach pojawiają się jakieś literki. Są to tzw.
flagi kanału, poszczególne litery/flagi
opisane są obok.
Oczywiście wiele flag kanału można ze sobą łączyć.
Kanały mogą posiadać różne flagi, które może ustawiać i
modyfikować Channel Admin czyli twórca kanału. Flagi po prostu opisują pewne
cechy kanału (nie tyczy kodeków) i są to: (U) - UnRegistered - Kanał
niezarejestrowany - taki kanał może utworzyć każdy użytkownik, osoba go
tworząca zostaje automatycznie adminem kanału (Channel Admin), kanał zostaje
zlikwidowany automatycznie gdy wyjdzie z niego ostatnia osoba, dostęp do
kanału ma każdy, chyba że nie pozwala na to już ustawiona opcja "Max Users".
(P) - Kanał na hasło - flaga
ta po prostu znaczy że dostęp do kanału jest chroniony hasłem ustawionym przez
admina kanału (Channel Admin), kanał z hasłem może utworzyć każdy użytkownik. (M) - Moderated - Kanał
moderowany - taki kanał może utworzyć każdy użytkownik, na takim kanale mogą
się ozdywać tylko użytkownicy posiadający Voiced lub Operator, flagi te nadaje
Channel Admin, Operator może nadawać flagę Voiced i kopać użytkowników z tego
kanału, zwykli użytkownicy na takim kanale mogą tylko słuchać. (R) - Registered - Kanał
zarejestrowany - taki kanał standardowo może utworzyć tylko zarejestrowany użytkownik,
cechą tego kanału jest to że nie zniknie z serwera nawet jeśli wszyscy
użytkownicy z niego wyjdą, on zawsze tam będzie no chyba że admin serwera
będzie miał coś przeciw ;-), Channel Admin może zlikwidować taki kanał
zdejmując z niego flagę (R). (S) - Sub-Channels - Kanał
pozwalający na tworzenie podkanałow (subkanałow), szczególnie przydatne przy
dużych grupach użytkowników na danym kanale, gdzie się nie chce z pewnych
względów tworzyć oddzielnego "normalnego" kanału, taki kanał może utworzyć
każdy użytkownik ale ta opcja często jest dopiero dostępna po utworzeniu
kanału i jego wyedytowaniu. (D) - Default - kanał główny
serwera na który wchodzą wpierw użytkownicy, utworzyć go może tylko
administrator serwera. Kodeki
Kodeki odpowiadają za jakość dźwięku jaki słyszymy w TeamSpeak,
Wybór kodeka np. na kanale jest z reguły kompromisem miedzy jakością dźwięku a
pasmem jaki przesył tego dźwięku będzie zajmować na naszym łączu internetowym.
Powinno się dobierać kodek na kanale do użytkownika który posiada
najwolniejsze łącze internetowe. W TeamSpeak są obecnie są wspierane trzy
głowne grupy kodeków: CELP (w tym 5.1 Kbit 6.3 Kbit,
Windows 5.2 Kbit) - Kodeki CELP zalecane na słabsze łącza internetowe, zajmują
mniej pasma, ale za to zniekształcają dźwięk oraz pochłaniają większą moc
procesora niż inne kodeki, ostatni działa tylko pod systemami z rodziny
Windows. GSM (14.8 Kbit, 16.4 Kbit) - kodeki
GSM zalecane na szybsze łącza internetowe, mniejsze zniekształcenia dzwieku. Speex (3.4 Kbit - 25.9 Kbit) -
kodeki Speex posidają na szeroka ich gamę zależną od przepustowości łączy
internetowych, teoretycznie maja być pod każdym względem najlepsze, więcej
można się o nich dowiedzieć na stronie domowej
http://www.speex.org/. Użytkownicy
Program TeamSpeak umożliwia przyznawanie różnych uprawnień
użytkownikom, dzięki nadaniu im pewnego statusu. Istnieje sześć grup
użytkowników: (U) - UnRegistered/Anonymous
- Użytkownik niezarejestrowany/anonimowy czyli zwykły userek na serwerze, może
m.in. zakładać niezarejestrowane kanały no i po prostu gadać, po rejestracji
(nawet własnoręcznej) stanie się (R), po założeniu własnego kanału
staje się (CA). (R) - Registered - Użytkownik
zarejestrowany - główna przewaga nad (U) że nikt takiemu userkwi nie podbierze
ksywki oraz że standardowo może zakładać dodatkowo kanały zarejestrowane. (V) - Voiced - Użytkownik
mający głos na kanałach moderowanych, nadawane przez (O) lub (CA). (O) - Operator - Użytkownik
który może nadawać (V) na kanale moderowanym oraz wykopywać userków z
takiego kanału oraz może modyfikować cechy danego kanału, nadawane przez
(CA). (CA) - Channel Admin- Admin
kanału czyli typek który na danym kanale może jest panem i władcą, to on
nadaje (O) lub (V), swój status zyskuje z reguły dlatego że dany
kanał utworzył. (SA) - Server Admin -
Administrator serwera TeamSpeak, pan i władca na tym serwerze, może wszystko
na danym serwerze, m.in. nadawać/kasować/zmieniać uprawnienia użytkownikom i
kanałom. Mini FAQ Serwera
TeamSpeak banita.pl Jak zarejestrować użytkownika na
serwerze TeamSpeak na banita.pl?
Musisz być połączony z Serwerem
TeamSpeak banita.pl, następnie w menu "Self" wybrać "Register With
Server", podajemy nasz login i hasło i zatwierdzamy. Jeśli podany login jest
taki sam jakiego obecnie używamy na serwerze nie musimy się nawet ponownie
łączyć z serwerem, jeśli jest inny musimy się rozłączyć i ponownie połączyć
np. poprzez "Quick Connect" podając oczywiście poprawny login i hasło. Poniżej
pomocny obrazek ;-).
UWAGA: Obecnie opcja rejestracji użytkownika jest zablokowana,
żeby zostać zarejestrowanym użytkownikiem musisz zgłosić się np. do Admina.
Jak sprawdzić jakie dokładnie ma
uprawnienia dany użytkownik?
Wpierw patrzysz jaką posiada flagę czyli co jest w nawiasie
obok jego ksywki, dzięki opisowi powyżej wiesz że jest to np. (SA),
teraz z menu "Info" >> "Show Permissions" wybierasz dana grupę użytkowników i
oglądasz co taki typ może a czego nie.
Jak można zostać (SA) - Server Admin ?
Najprościej to chyba zakładając własny serwer TeamSpeak ;-).
Jako że (SA) może wszystko na danym serwerze takie uprawnienia będą
przyznawane niezwykle ostrożnie i b. rzadko i to wszystko z szacunku i
poczucia wolności dla pozostałych użytkowników Serwera
TeamSpeak banita.pl. Jeśli chcesz "rządzić" załóż
sobie własny kanał, powinno wystarczyć ci (CA).
Jakie są zasady na Serwerem
TeamSpeak banita.pl ?
Zasady są b. proste. Na własnych kanałach można wam robić
(gadać) wszystko, bo nikt tego nie zamierza kontrolować z szacunku i poczucia
wolności dla was. Jeśli coś ci się nie podoba na danym kanale to go zmień lub
załóż własny. Na głównym (domyślnym) kanale czyli (D) - Default
obowiązuje coś w stylu Netykiety czyli proszę o wzajemny szacunek dla innych.
Jeśli chcesz się wyszaleć załóż własny kanał.
Czy są jakieś inne
Serwery TeamSpeak banita.pl ?
Oczywiście, obecnie są trzy Sewery TeamSpeak banita.pl, każdy
na oddzielnym łączu internetowym. Jest tych sewerów aż tyle żeby jak będziesz
miał zbyt duże lagi do jednego z nich możesz zmienić na inny. Serwery te
działają na zasadzie że Banita 1 (TS1) to serwer główny, Banita 2 (TS2) i
Banita 3 (TS3) to serwery "lustrzane" czyli kopiujące z serwera głównego
zarejestrowane pokoje i prawa dostępu. Synchronizacja TS2 i TS3 z TS1
następuje raz na dobę w nocy.
Lista Serwerów Rozmów Głosowych
TeamSpeak Banita.pl
Czy jest jakieś forum Serwera
TeamSpeak banita.pl ?
Oczywiście, jeśli gadanie to za mało pisz na forum
Olsztyński (i nie
tylko) Internet i Sieci.
Uwaga, nazwa forum może być myląca przez przymiotnik (?) "Olsztyński" ;-).
Jest oczywiście też oficjalne forum TeamSpeak
http://forum.goteamspeak.com. Jaki jest kontakt mailowy do Admina Serwera TeamSpeak banita.pl ? Najlepiej pisać na mail teamspeak@banita.pl. |