| Sieciowe FAQ || TeamSpeak || VNC || Własne WWW || LanChat HOWTO || Brak Neta || Bezpieczeństwo |

TeamSpeak - Rozmowy głosowe - Dodatki

Znajduje się tutaj opis paru dodatkowych rzeczy związanych z działaniem TeamSpeak. Dowiesz się m.in. co znaczą te literki w nawiasach obok nazw kanałów oraz przy ksywkach użytkowników.

Kanały

Po połączeniu się z serwerem znajdziemy się na kanale ogólnym czyli Domyślny (Default). Ewentualnie ujrzymy dostępne dodatkowe kanały jeśli takie ktoś utworzył. Aby przejść na inny kanał (pokój) wystarczy dwa razy na nim kliknąć. Możemy też stworzyć własny kanał poprzez opcje w menu "Channels" -> "Create Channel". Musimy wpisać nazwę kanału w polu "Name" i ustawić kodek, pozostałe pola są opcjonalne.

 

Jak widać na obrazku poniżej w TeamSpeak przy nazwach kanałów w nawiasach pojawiają się jakieś literki. Są to tzw. flagi kanału, poszczególne litery/flagi opisane są obok. Oczywiście wiele flag kanału można ze sobą łączyć.

Kanały mogą posiadać różne flagi, które może ustawiać i modyfikować Channel Admin czyli twórca kanału. Flagi po prostu opisują pewne cechy kanału (nie tyczy kodeków) i są to:

  • (U) - UnRegistered - Kanał niezarejestrowany - taki kanał może utworzyć każdy użytkownik, osoba go tworząca zostaje automatycznie adminem kanału (Channel Admin), kanał zostaje zlikwidowany automatycznie gdy wyjdzie z niego ostatnia osoba, dostęp do kanału ma każdy, chyba że nie pozwala na to już ustawiona opcja "Max Users".

  • (P) - Kanał na hasło - flaga ta po prostu znaczy że dostęp do kanału jest chroniony hasłem ustawionym przez admina kanału (Channel Admin), kanał z hasłem może utworzyć każdy użytkownik.

  • (M) - Moderated - Kanał moderowany - taki kanał może utworzyć każdy użytkownik, na takim kanale mogą się ozdywać tylko użytkownicy posiadający Voiced lub Operator, flagi te nadaje Channel Admin, Operator może nadawać flagę Voiced i kopać użytkowników z tego kanału, zwykli użytkownicy na takim kanale mogą tylko słuchać.

  • (R) - Registered - Kanał zarejestrowany - taki kanał standardowo może utworzyć tylko zarejestrowany użytkownik, cechą tego kanału jest to że nie zniknie z serwera nawet jeśli wszyscy użytkownicy z niego wyjdą, on zawsze tam będzie no chyba że admin serwera będzie miał coś przeciw ;-), Channel Admin może zlikwidować taki kanał zdejmując z niego flagę (R).

  • (S) - Sub-Channels - Kanał pozwalający na tworzenie podkanałow (subkanałow), szczególnie przydatne przy dużych grupach użytkowników na danym kanale, gdzie się nie chce z pewnych względów tworzyć oddzielnego "normalnego" kanału, taki kanał może utworzyć każdy użytkownik ale ta opcja często jest dopiero dostępna po utworzeniu kanału i jego wyedytowaniu.

  • (D) - Default - kanał główny serwera na który wchodzą wpierw użytkownicy, utworzyć go może tylko administrator serwera.

Kodeki

Kodeki odpowiadają za jakość dźwięku jaki słyszymy w TeamSpeak, Wybór kodeka np. na kanale jest z reguły kompromisem miedzy jakością dźwięku a pasmem jaki przesył tego dźwięku będzie zajmować na naszym łączu internetowym. Powinno się dobierać kodek na kanale do użytkownika który posiada najwolniejsze łącze internetowe. W TeamSpeak są obecnie są wspierane trzy głowne grupy kodeków:

  • CELP (w tym 5.1 Kbit  6.3 Kbit, Windows 5.2 Kbit) - Kodeki CELP zalecane na słabsze łącza internetowe, zajmują mniej pasma, ale za to zniekształcają dźwięk oraz pochłaniają większą moc procesora niż inne kodeki, ostatni działa tylko pod systemami z rodziny Windows.

  • GSM (14.8 Kbit, 16.4 Kbit) - kodeki GSM zalecane na szybsze łącza internetowe, mniejsze zniekształcenia dzwieku.

  • Speex (3.4 Kbit - 25.9 Kbit) - kodeki Speex posidają na szeroka ich gamę zależną od przepustowości łączy internetowych, teoretycznie maja być pod każdym względem najlepsze, więcej można się o nich dowiedzieć na stronie domowej http://www.speex.org/.

Użytkownicy
Jak widać na obrazku poniżej w TeamSpeak przy ksywkach użytkowników w nawiasach pojawiają się jakieś literki. Są to tzw. flagi użytkownika, poszczególne litery/flagi opisane są obok. Oczywiście wiele flag użytkownika można ze sobą łączyć.

Program TeamSpeak umożliwia przyznawanie różnych uprawnień użytkownikom, dzięki nadaniu im pewnego statusu. Istnieje sześć grup użytkowników:

  • (U) - UnRegistered/Anonymous - Użytkownik niezarejestrowany/anonimowy czyli zwykły userek na serwerze, może m.in. zakładać niezarejestrowane kanały no i po prostu gadać, po rejestracji (nawet własnoręcznej) stanie się (R), po założeniu własnego kanału staje się (CA).

  • (R) - Registered - Użytkownik zarejestrowany - główna przewaga nad (U) że nikt takiemu userkwi nie podbierze ksywki oraz że standardowo może zakładać dodatkowo kanały zarejestrowane.

  • (V) - Voiced - Użytkownik mający głos na kanałach moderowanych, nadawane przez (O) lub (CA).

  • (O) - Operator - Użytkownik który może nadawać (V) na kanale moderowanym oraz wykopywać userków z takiego kanału oraz może modyfikować cechy danego kanału, nadawane przez (CA).

  • (CA) - Channel Admin- Admin kanału czyli typek który na danym kanale może jest panem i władcą, to on nadaje (O) lub (V), swój status zyskuje z reguły dlatego że dany kanał utworzył.

  • (SA) - Server Admin - Administrator serwera TeamSpeak, pan i władca na tym serwerze, może wszystko na danym serwerze, m.in. nadawać/kasować/zmieniać uprawnienia użytkownikom i kanałom.

Mini FAQ Serwera TeamSpeak banita.pl

Jak zarejestrować użytkownika na serwerze TeamSpeak na banita.pl?

Musisz być połączony z Serwerem TeamSpeak banita.pl, następnie w menu "Self" wybrać "Register With Server", podajemy nasz login i hasło i zatwierdzamy. Jeśli podany login jest taki sam jakiego obecnie używamy na serwerze nie musimy się nawet ponownie łączyć z serwerem, jeśli jest inny musimy się rozłączyć i ponownie połączyć np. poprzez "Quick Connect" podając oczywiście poprawny login i hasło. Poniżej pomocny obrazek ;-).

UWAGA: Obecnie opcja rejestracji użytkownika jest zablokowana, żeby zostać zarejestrowanym użytkownikiem musisz zgłosić się np. do Admina.


Jak sprawdzić jakie dokładnie ma uprawnienia dany użytkownik?

Wpierw patrzysz jaką posiada flagę czyli co jest w nawiasie obok jego ksywki, dzięki opisowi powyżej wiesz że jest to np. (SA), teraz z menu "Info" >> "Show Permissions" wybierasz dana grupę użytkowników i oglądasz co taki typ może a czego nie.

Jak można zostać (SA) - Server Admin ?

Najprościej to chyba zakładając własny serwer TeamSpeak ;-). Jako że (SA) może wszystko na danym serwerze takie uprawnienia będą przyznawane niezwykle ostrożnie i b. rzadko i to wszystko z szacunku i poczucia wolności dla pozostałych użytkowników Serwera TeamSpeak banita.pl. Jeśli chcesz "rządzić" załóż sobie własny kanał, powinno wystarczyć ci (CA).

Jakie są zasady na Serwerem TeamSpeak banita.pl ?

Zasady są b. proste. Na własnych kanałach można wam robić (gadać) wszystko, bo nikt tego nie zamierza kontrolować z szacunku i poczucia wolności dla was. Jeśli coś ci się nie podoba na danym kanale to go zmień lub załóż własny. Na głównym (domyślnym) kanale czyli (D) - Default obowiązuje coś w stylu Netykiety czyli proszę o wzajemny szacunek dla innych. Jeśli chcesz się wyszaleć załóż własny kanał.

Czy są jakieś inne Serwery TeamSpeak banita.pl ?

Oczywiście, obecnie są trzy Sewery TeamSpeak banita.pl, każdy na oddzielnym łączu internetowym. Jest tych sewerów aż tyle żeby jak będziesz miał zbyt duże lagi do jednego z nich możesz zmienić na inny. Serwery te działają na zasadzie że Banita 1 (TS1) to serwer główny, Banita 2 (TS2) i Banita 3 (TS3) to serwery "lustrzane" czyli kopiujące z serwera głównego zarejestrowane pokoje i prawa dostępu. Synchronizacja TS2 i TS3 z TS1 następuje raz na dobę w nocy. Lista Serwerów Rozmów Głosowych TeamSpeak Banita.pl

Czy jest jakieś forum Serwera TeamSpeak banita.pl ?

Oczywiście, jeśli gadanie to za mało pisz na forum Olsztyński (i nie tylko) Internet i Sieci. Uwaga, nazwa forum może być myląca przez przymiotnik (?) "Olsztyński" ;-). Jest oczywiście też oficjalne forum TeamSpeak http://forum.goteamspeak.com.

Jaki jest kontakt mailowy do Admina Serwera TeamSpeak banita.pl ?

Najlepiej pisać na mail teamspeak@banita.pl.


Drukuj Dokument